Teillä on tiedossa epämääräinen ongelma tai vaikka täysin uusi tuoteidea jota haluasitte kehittää.
Design Sprint -prosessin avulla voidaan epämääräisestä ongelmasta tai ideasta hioa timantti.
Palvelumuotoilun avulla merkitykselliset ratkaisut voidan löytää jo varhaisessa vaiheessa.
Esitutkimusvaiheessa kerätään mahdollisimman paljon tietoa aihealueesta ja kokonaisuudesta. Esitutkimuksen pohjalta muotoilija voi paremmin suunnitella tulevat workshopit.
Intensiivisiä 1-3 päivän mittaisia työpajoja. Työpajat sisältävät yhdessä toteutettavia tehtäviä joilla pyritään selvittämään tarkemmin esim. käyttäjät, kipukohdat, ratkaisut jne.
Workshopin oivalluksien pohjalta voidaan tarkemmin määritellä Design Sprintin tavoitteet ja rajaukset. Tässä vaiheessa on selkeämpi ja yksityiskohtaisempi kuva työstettävistä kipukohdista.
Ideointivaiheessa pyritään löytämään erilaisia luovia ratkaisuja jotka helpottavat käyttäjän toimintaa. Tässä vaiheessa voidaan jo valmistaa alustavia luonnoksia ja rautalankoja.
Suunnittelija luo viimeistellyt käyttöliittymäkuvat pohjautuen aiempiin löydöksiin, oivalluksiin ja ideoihin. Suunnittelutyön edistyminen käydään yhdessä läpi säännöllisesti.
Käyttöliittymäkuvista luodaan niin sanottu klikattava prototyyppi. Prototyypin avulla saadaan arvokasta tietoa käyttäjiltä ja asiantuntijoilta ratkaisuista ja käytettävyydestä.
Haluamme kuulla lisää siitä, millainen suunnittelutarve teillä on. Kerromme myös mielellämme lisää suunnittelupalveluistamme ja voimme yhdessä miettiä minkä laajuinen palvelu sopii teille parhaiten.
Jarmo Kemppainen